نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، عاشورا را صحنه بزرگترین نبرد بشری دانست و گفت: نبردی که تنها میان دو جبهه نبود، بلکه میان «ایمان» و «نفس اماره» است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، آیتالله سید محسن طاهری در سخنرانی شب تاسوعای حسینی در مسجد الرضا (ع)، عاشورا را صحنه بزرگترین نبرد بشری دانست؛ نبردی که تنها میان دو جبهه نیست، بلکه میان «ایمان» و «نفس اماره» است.
وی با تأکید بر اینکه انسان همواره با دشمنی خطرناک به نام «نفس» روبهرو است، اظهار کرد: تا زمانی که انسان بر خواستههای نفسانی خود غلبه نکند، هرگز نمیتواند در برابر دشمنان بیرونی پیروز شود.
وی صحرای کربلا را نقطه برخورد دو جبهه توصیف کرد: جبههای که برای رضای الهی از مال و جان گذشت و جبههای که اسیر قدرت، ثروت و ترس از تهدیدها شد.
طاهری در ادامه با اشاره به جایگاه اعمال، خاطرنشان کرد: ارزش هر عملی، تنها به نیت الهی بستگی دارد.
وی افزود: عبادت تنها به انجام کارهای ظاهری نیست؛ بلکه نیت و اخلاص، روحِ عبادت است. حتی ترک یک گناه، اگر به قصد اطاعت از خدا باشد، یک عبادت بزرگ محسوب میشود.
طاهری همچنین بالاترین مرتبه بندگی را خضوع در برابر پروردگار، تنها به دلیل شایستگی او، دانست.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شب تاسوعا، ایشان را نماد بیبدیل وفاداری دانست.
وی با یادآوری ماجرای اماننامه شمر، تأکید کرد: حضرت عباس(ع) با رد قاطعانه آن پیشنهاد، نشان داد که هیچ مصلحتی بر مدار ولایتمداری و دفاع از حق نمیگنجد.
طاهری پیام اصلی نهضت عاشورا را «غلبه بر نفس، اخلاص در عمل و ایستادگی در برابر ظلم» دانست و تأکید کرد: جامعه اسلامی تنها با تمسک به این آموزهها میتواند در برابر توطئهها، با عزت و سربلندی مسیر خود را ادامه دهد.
انتهای خبر/
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد